Abromiškių dvaras

Abromiškių dvaras  •
Abromiškių dvarą XVI a. antroje pusėje pastatė Abrahamas Poniatovskis. Nuo jo vardo kildinamas ir gyvenvietės pavadinimas. XIX amžiuje dvaras buvo laikomas vienu gražiausių ir geriausiai sutvarkytų Lietuvos dvarų, jame vyko aktyvus kultūrinis gyvenimas, buvo sukaupta vertinga biblioteka, paveikslų k...

Aukštosios Fredos dvaras

Aukštosios Fredos dvaras  •
XIX a. pradžioje buvo suformuota stambi Aukštosios Fredos dvaro sodyba Pakaunėje. Istorikų nuomone, Fredos pavadinimas yra kilęs iš vokiškai vadintos laisvos miesto žemės. Aukštosios Fredos dvaro sodyba yra raiškus ir vertingas klasicizmo ir istorizmo laikotarpio sodybinis ansamblis, išlaikęs sodybo...

Raudondvario dvaras

Raudondvario dvaras  •
Raudondvario dvaras (arba Raudondvario pilis) – dvaras, stovintis Raudondvaryje, dešiniajame Nevėžio krante. Architektūros ansamblis, kurį sudaro XVII a. 1-osios pusės renesanso pilies rūmai, šiaurinė ir pietinė oficinos, oranžerija, liokajaus namas, arklidės, ūkvedžio namelis, šiaurinis ir pietinis...

Belvederio dvaras

Belvederio dvaras  •
Belvederio dvaras – romantizmo stiliaus dvaras Belvederyje (Jurbarko rajono savivaldybė). Respublikinės reikšmės architektūrinė, urbanistinė vertybė. Išlikusi XIX a. vidurio romantizmo stiliui būdinga dvaro sodyba: rūmai, svirnas, koplyčia–mauzoliejus ir parkas. Rūmuose meistriškai interpretuotas to...

Zyplių dvaras

Zyplių dvaro sodyba  •
XIX a. vid. įkurtą Zyplių dvaro ansamblį sudaro 11 išlikusių pastatų, apsuptų parko su berlyninių tuopų, liepų ir skroblų alėjomis. Jis užima 21 ha teritorijos. Lukšių kultūros centre, veikiančiame centrinuose Zyplių dvaro rūmuose nuolat eksponuojami kraštiečių bei Lietuvos ir užsienio šalių tautoda...

Aštriosios kirsnos dvaras

Aštriosios Kirsnos dvaras  •
Poilsiaudami vienoje iš Lazdijų rajone esančių kaimo turizmo sodybų nuvykite į vieną unikaliausių vietų Dzūkijoje – Aštriosios Kirsnos dvarą. Šį ansamblį sudaro net 19 pastatų, kurie atspindi skirtingus architektūros stilius: klasicizmą, romantizmą, istorizmą bei kt. Apsilankę dar ir dabar pajausite...

Jurbarko dvaras

Jurbarko dvaro sodyba  •
Jurbarko dvaras – dvaras, esantis Jurbarke. Išliko du dvaro flygeliai (XIX a. vidurio šoniniai rūmai; dar vadinami oficinomis), Jurbarko Kristaus Atsimainymo cerkvė (1865 m.), kumetynas (XIX a. vidurys), parkas. Pietiniame fygelyje įsikūręs Jurbarko turizmo ir verslo informacijos centras, šiauriniam...

Džiuginėnų dvaro sodyba

Džiuginėnų dvaro sodyba  •
Apie 4 km nuo Telšių, prie garsiojo Džiuginėnų piliakalnio, kur, anot legendos, supiltas paties Telšių miesto įkūrėjo milžino Džiugo kapas, stovi Džiuginėnų dvaras. Apie šią vietovę pirmosios žinios istoriniuose šaltiniuose pasirodė jau XVIII a. Dvarą sudaro 4 pastatai, iš kurių 1 gyvenamasis ir 3 ū...

Plungės Mykolo Oginskio dvaras

Plungės Mykolo Oginskio dvaras  •
Plungės dvaro sodyba užima 58,3 ha parko ploto. Išlikę dešimt paminklinių statinių. Sodybos išplanavimo ašimi tapo neorenesansinio stiliaus rūmai su dviem oficinomis ir neogotikinio stiliaus žirgynas. Nors Plungės dvaro valdytojai nuo XVI amžiaus nuolat keitėsi, ši valda iki XX amžiaus pradžios išli...

Trakų pusiasalio pilis

Trakai Peninsula Castle  •
Pusiasalio pilis – viena iš didžiausių gardinių (vadinamų aptvarinių) pilių Lietuvos teritorijoje. Tokio tipo pilies vidinį kiemą juosia gynybinės sienos su šaudymo angomis, bokštais ir vartais. Šio tipo pilys dažniausiai buvo statomos vandeningose ar natūraliai sunkiai prieinamose vietovėse. Vanden...

Kretingos dvaras

Kretingos dvaras  •
Kretingos dvaras – dvaras, esantis Kretingos miesto šiaurinėje dalyje. Ilgą laiką jį valdė grafai Tiškevičiai. Dabar čia yra Kretingos muziejus, Žiemos sodas (buvusi oranžerija), didelis parkas. Išlikusi dvaro alaus darykla (pastatyta 1838 m.).

Trakų dvaras

Trakai Island Castle  •
Trakų salos pilis – gotikinė pilis Trakų mieste, Galvės ežero Pilies saloje, į kurią nutiestas pėsčiųjų tiltas. Pastatyta kunigaikščių Kęstučio ir Vytauto iniciatyva XIV a. II pusėje – XV a. 1-ajame dešimtmetyje. XV a. ši pilis (kaip ir Trakų pusiasalio pilis) buvo viena iš LDK valdovų rezidencijų....

Liubavo dvaras

Liubavas Manor  •
Liubavo dvaras įsikūręs Liubave, šiaurinėse Vilniaus apylinkėse vaizdingoje vietovėje prie Žalesos upės. Dabar Liubavo dvaro sodyboje yra išlikę 11 pastatų, terasinių tvenkinių sistema bei želdynai. Skulptoriaus Gintaro Karoso iniciatyva restauruotame dvaro vandens malūne 2011 m. įkurtas Liubavo dva...

Saldutiškio dvaras

Saldutiškio dvaras  •
Saldutiškio dvaras – dvaras, buvęs Saldutiškyje. Išlikęs parkas. Buvusiame dvaro parke buvo Meilės alėja, šiuo metu apleista ir netvarkoma. Minimas nuo XVIII a. pabaigos. Pagal 1811 m. surašymą Saldutiškį valdė Martyno Valiulio sūnus Antanas Valiulis. Paskutinis dvaro savininkas buvo Boleslovas Jalo...

Bikuškio dvaras

Bikuškio dvaras  •
Bikuškio dvaras – dvaras Utenos rajone, netoli Sudeikių. Anksčiau dvarui priklausė septyni aplinkiniai kaimai, veikė spirito gamykla, didžiulė kalvė. Dvarui priklausė daugiau nei 500 ha žemės. Po II pasaulinio karo Bikuškyje įsikūrė kolūkio kontora, atsikraustė nauji gyventojai, dvaro žemės buvo užs...

Alantos dvaras

Alantos dvaro sodyba  •
Alantos dvaras – dvaras, esantis Alantos miestelyje (buv. Naujasodyje). Kompleksą sudaro neoklasicistiniai dvaro rūmai, XIX a. parkas (guobos, liepos, beržai, ąžuolai, ievos), pagalbiniai pastatai. Dvaro rūmuose įsikūrusi biblioteka, o joje nuo 1963 m. veikia kraštotyros muziejus. Dvaro pastatai pas...

Burbiškio dvaras

Burbiškio dvaras  •
Burbiškio dvaras – dvaras Radviliškio rajono savivaldybėje, Burbiškyje. Dvaro parkas užima 28 ha plotą, jo centrinėje dalyje yra 3 ha tvenkinys su 15 salų, 11 tiltų ir tiltelių. Aštuonios kanalais ir eglėmis apjuostos apžvalgos kalvelės, pagrindinė alėja su keturiomis karpotųjų beržų eilėmis, daug e...

Pienionių dvaras

Pienionių dvaras  •
Pienionių dvaras Kavarsko apylinkėse yra vienas iš kelių senajame administraciniame Pienionių lauke buvusių dvarų, vadintų tuo pačiu Pienionių vardu. Išlikę ūkinių pastatų fragmentai, parkas su skulptūrų liekanomis, lurdas.

Raguvėlės dvaras

Raguvėlės dvaras  •
Raguvėlės dvaras (arba Komarų dvaras) – dvaras, įsikūręs Anykščių rajone, Raguvėlėje. Dvaro sodybos ansamblis yra abipus kelio 121 Anykščiai–Troškūnai–Panevėžys . Pagrindinė dvaro architektūrinio ansamblio dalis yra Anykščių rajone, tačiau du objektai – koplyčia–mauzoliejus ir kapinės yra besiribo...

Šilutės planas

Šilutės dvaras  •
Hugo Šojaus dvaras – 1721 m. įkurta sodyba, kaip valstybinis domenų dvaras dabartinėje Šilutėje. Jis yra nesudėtingų formų vėlyvo klasicizmo bei istorizmo laikų pastatas su neryškiais stiliaus bruožais bei santūriu, būdingu Klaipėdos kraštui dekoru. Rūmai yra 2 aukštų, su gyvenama pastoge. Antrą au...